|
|
|
|
|
250709. Inspektion af bilen - det ser meget lovende ud.
250709. Sælgerne Åsa og Lars hjælper med at montere hard top'en før turen til DK. Bilen er nemlig købt :-)
250709. Bilen surres på traileren.
250709. Så er der læsset og næsten klar til afgang.
250709. Et hvil på den 650 km lange hjemtur.
250709. Selv elgene så interesseret til :-)
260709. Fremme ved dens nye hjem.
260709. Gittes Herald titter frem på den nye bofælle.
260709.
270709. Komplet og helt originalt instrumentbrædt, bortset fra rattet.
270709. Pænt interiør
270709. Englændertræf i værkstedet
270709.
270709.
270709.
010809: 1725 ccm, 99 HK, dobbelt Stromberg karburatorer
010809. Sideblinklys monteret af hensyn til syn.
010809. Blinklyset ser da rimeligt originalt ud, selv om det ikke var krav i hverken England eller Sverige i 1966.
010809. Venstre sidespejl monteret.
010809. Dansk krav om sidespejl eksisterede allerede i 1966; det gjorde det ikke i England eller Sverige.
020809. Klodset op til kontrol af bremser og bremserør.
020809. Alt ser fint ud. Der skal kun luftes bremser, så er den klaret.
08082009. Ak ja, ikke kun udluftning. Der skulle lige laves et nyt bremserør fra beholderen til hovedcylinderen, da den gamle forbindelse lækkede.
080809. Første testtur efter kontrol og fix af bremser. Det virker:-)
080809. Sommer i åben bil, der er klar til syn. Ikke dårligt!!
150809: Der siver lidt benzin ved benzinpunpen. Nyt benzinrør lavet og monteret. Så skulle den være klar til syn.
170809. Så er vi til syn. ØV - for det blev en omstiller. En bremseslange var slidt lidt ved venstre forhjul og et fjederlag venstre side bag var knækket.
170809. Den er go' nok. Næstnederste lag er knækket. Nye, komplette fjedersæt bestilt i England. Håber de når frem, så jeg kan få lidt af sæsonen med.
170809. Fair nok med omstillingen. Så har jeg også en undskyldning for at montere nyt :-)
290809: Uoriginalt rat, og alt for lille.
290809: Ud med det lille. Nyt, uoriginalt men bedre i størrelsen - dog stadig lidt mindre diameter end originalt.
290809: Nyt ratnav måtte specialfremstilles i aluminium.
290809: Det nye ratnav monteret. Rattet bliver flyttet ca 8 mm tættere på føreren - bedre!
290809: Nyt rat monteret. Ser meget bedre ud, og er behageligere at køre med, man kan oven i købet aflæse speedometer og omdrejningstæller:-)
290809. Her med nye skruer -og ja, Ford-mærket skal nok blive skiftet :-)
020909. Mens jeg venter på nye fjedre bliver bremserne renoverede.
Desværre er den tilsendte hovedcylinder større end den gamle.
110909: Efter gentagne forespørgsler endte jeg op med 2 forkerte hovedcylindre og 3 udgaver af stempelpinde.
130909: Endeligt er hovedbremsecylinderen på plads. Lidt større end den gamle og med lidt Georg Gearløs opfindsomhed fsv. angår stempelpinden.
130909: Montering af pedalen var ikke for store mænd, men adrætte koner kan klare opgaven: Gitte på specialopgave :-)
150909: ENDELIG, de nye bagfjedre er ankommet!!
150909: Gammel og ny bagfjeder side om side.
150909: Ny fjeder monteret. Nu må synsmanden da blive glad imorgen.
160909: GODKENDT, så nu kan der hentes danske nummerplader (og betales afgift...)
160909: Efter betaling af registreringsafgift på 10.810 kr. er der plader på :-))))
200909: Så er Union Jack kommet på plads i stedet for Ford-mærket.
200909: Og på bagklappen det obligatoriske Imperiets fane:-)
161009: Sæsonen er slut - de to englændere er kørt i hi.
161009
Mere infoKan li'
| |
|